Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2009

Η Λεύκη

Πάντα φανταζόταν τον εαυτό της σα νεράιδα,
Σα μια φιγούρα εξωτική.
Και πάντοτε έτσι ντύνονταν,
Μορφή βγαλμένη λες από ένα μύθο παλιό,
Αλλά καθόλου ξεχασμένο,
Ένα μύθο που της έδινε υπόσταση,
Που την έκανε αυτό που ήταν.
Της άρεσε, της άρεσε πολύ ο εαυτός της τής Λεύκης,
Της άρεσε επειδή ήταν αλλιώτικος,
Δοσμένος μέσα σ’ ένα όνειρο που οι άλλοι αδυνατούσαν να δουν,
Που δεν είχαν την ψυχή για να το ζήσουν.
Τόξερε...
Τόξερε πώς κάποιοι άνθρωποι πίσω από την πλάτη της
Την κορόιδευαν,
Τόξερε πώς την αποκαλούσαν τρελή,
Τρελή κι αλλοπαρμένη,
Αλλά, αυτό καθόλου δεν την ένοιαζα.
Τι ξέραν αυτοί;
Τι ξέραν αυτοί για την ψυχή της;
Τίποτα, ουδέν, απολύτως τίποτα.
Κανείς τους δεν μπορούσε να δει το
Λευκό της Λεύκης.
Τους λυπόταν, πολύ.
Τους λυπόταν για το περιορισμένο της όρασης
Και της αντίληψής τους.
Τους λυπόταν για τις αιώνιες διαμάχες τους με τους άλλους,
Που δεν εξυπηρετούσαν κανένα σκοπό.
Τους λυπόταν που ποτέ δε έβρισκαν το χρόνο
Να κοιτάξουν βαθιά μέσα τους και ν’ ανακαλύψουν
Τις δικές τους αλήθειες.
Τι να τους πει, όμως;
Πώς να τους βοηθήσει να αλλάξουν;
Πώς να τους μιλήσει για τη μαγεία της ύπαρξης;
Δεν μπορεί! Όχι στ’ αλήθεια.
Το μόνο που της επιτρέπουν οι δυνάμεις της να κάνει είναι
Να εξακολουθήσει να πορεύεται μόνη στην πλάση ετούτη,
Χαρίζοντας ζωής φως και μια παρηγοριά,
Σε όσους αληθινά τη χρειάζονται,
Στους κατατρεγμένους του κόσμου όλου,
Στους στρατιώτες πιόνια στα πεδία μαχών του παραλόγου,
Στα παιδιά που γεννήθηκαν σ’ ένα άθλιο κόσμο
Και που δεν ελπίζουν σε καμία σωτηρία.
Να, έτσι θα συνεχίσει να πορεύεται η Λεύκη.
Μέχρι, που κάποια μέρα, η μαυρίλα των νέων καιρών
Θα την καταβάλει.
Κι η ομορφιά, κι αυτή πια θα ’χει πεθάνει...
Για μια ακόμη φορά "περσινά ξινά σταφύλια", όπως μου αρέσει να λέω. Η φωτογραφία κλεμμένη από δω...

5 σχόλια:

Μαρια Νικολαου είπε...

Πάντα ήμουν νεράιδα.
Ξερεις, όλες οι γυναικες το χουν αυτο ...
Γαλάζια νεράιδα.
Δεν ξερω γιατί γαλάζια.
Το χρώμα δεν μου αρεσε ποτέ .
Εκτος απο τα ματια μου που εχω λατρέψει (ω τι μετριοφροσύνη!) τίποτε αλλο δεν μου αρεσει σε γαλάζιο.
Ουτε κοκκινη λοιπον ουτε κιτρινη ουτε ροζ!
ΓΑ-ΛΑ-ΖΙΑ!!! Ξανθά μακριά μαλλιά και γαλάζιο φόρεμα..
Τελικά γιατι ολες μας εχουμε το συνδρομο της νεράιδας δεν γνωρίζω..
Ουτε γιατι οι νεράιδες δεν μπορουν να κανουν τιποτα για τον εαυτό τους γνωρίζω..
Δεν ξέρω γιατι με εκνευρίζει το γαλάζιο ενω και ρουχα γαλάζια έχω και μάλιστα έχω και κρεββατοκάμαρα γαλάζια!! Και μιλω για το κρεββάτι!!!
Τι εξομολόγηση κι αυτή σήμερα!
Τι έπαθα? λες να αρχίζω να τρελαίνομαι?
Δεν ξέρω μπορεί.

Εδω γαλάζια νεράιδα.
Το νεραϊδένιο μου όνομα ΑΪΡΑΜ..


Καλησπέρα Λάκη..
Δεν είμαι καλα σημερα μην παρεξηγεις μια νεράιδα

ruth_less είπε...

Το διαφορετικό, αυτό που δεν μπορεί να συλλάβει ο κοινός ανθρώπινος νους, πάντα το κοροιδεύουν οι άνθρωποι... ίσως επειδή όταν μετρηθούν μαζί του νοιώθουν ελλειπείς, ίσως επειδή το ζηλεύουν. Μακάρι να γίνουμε νεράιδες και ξωτικά και να σκορπούμε παρηγοριά και ελπίδα γύρω μας... Κι ας τους να λένε όσους δεν καταλαβαίνουν.

Περσινά "γλυκά" σταφύλια εννοείς Λάκη :)

Alkmini είπε...

Ξερεις τι εχω παθει με σενα?

ουπς ... ευχες.
Χρονια Καλα και Καλυτερη Χρονια.

δεν ξερεις. μπαινω κολλαω στις φωτογραφιες που εχω μια μανια, μη σου πω και δυο, παω να δω απο που ειναι, και ουτε σχολιο αφηνω, αλλα τις προαλλες και ολοκληρη αναρτηση μου βγηκε με κατι φωτο που μου αρεσαν και μου δωσαν εμπνευση.

αυτο παθαινω με σενα :)

παντα ομορφα τα κειμενα σου ειτε περσινα , ειτε φετινα, δεν με νοιαζει κιολας.
φιλια.

jacki είπε...

Αχ Λάκη μου θυμάμαι ένα κείμενο που είχες γράψει για μια Λεύκη.. ή Λευκή.. Τελικά δε θυμάμαι καλά.
Καλό βράδυ.. άκρως χιονισμένο.. Να δω πως θα πάω στη δουλειά αύριο :)

Lady "Bounty" είπε...

Πότε θα σταματήσεις να αυτοσαρκάζεσαι με το ""περσινά ξινά σταφύλια" ?

Ούτε περσινά είναι, ούτε ξινά...

Και μακάρι να υπήρχαν "Λεύκες" πολλές σαν και αυτή που τόσο όμορφα περιέγραψες.

Καλώς σε βρήκα Λάκη μου και απο έδώ.

Καλό σου Ξημέρωμα