Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2008

Άκης Δήμου -...Και Ιουλιέττα

Όλο λέω να βάλω μία τάξη στην κάμαρα-βιβλιοθήκη μου και όλο το αναβάλλω. Όχι πώς δεν έχω τοποθετήσει τα βιβλία στα ράφια, αυτό το έχω κάνει, αλλά να, μπροστά τους ορθώνονται ψηλά εμπόδια (βλέπε κασόνια με διάφορα αρχεία) με αποτέλεσμα κάποιους τίτλους να μην μπορώ καν να τους δω. Έτσι χθες το βράδυ, όταν επιχείρησα ν’ ανακαλύψω το «Πράσινα Μάτια» της Ντυράς, το οποίο θυμήθηκα ξαφνικά, δεν τα κατάφερα. Από ένα ευτυχές γύρισμά της τύχης ωστόσο βρήκα ένα βιβλιαράκι, που μου χάρισε μια φίλη στη Θεσσαλονίκη πριν δέκα χρόνια, με ένα υπέροχο μονόλογο του Άκη Δήμου, από όπου και αντιγράφω δύο μικρά αποσπάσματα:

Αναρωτηθήκατε άραγε ποτέ τι ακριβώς ερωτευόμαστε σ’ έναν άλλο άνθρωπο; Σας έχει απασχολήσει αυτό το αίνιγμα; Τι είναι εκείνο πάνω του που συνεγείρει τις στρατιές των εφησυχασμένων μας αισθήσεων και μας ρίχνει άοπλους σε μια μάχη εκ των προτέρων χαμένη; Σε ποιο σημείο βρίσκεται η δύναμη του άλλου, εκείνη η δύναμη που μας ωθεί ολόγυμνους στο ναρκοπέδιο μιας άγνωστης ως χθες αγκαλιάς; Εμπρός λοιπόν, στραφείτε με προσοχή στο παρελθόν σας και προσπαθήστε να θυμηθείτε – αν βέβαια έχετε μια τέτοια ανάμνηση: τι σχήμα είχε το στιλέτο που σας πλήγωσε κάποτε θανάσιμα;
Ήταν υγρό σαν ένα βλέμμα θαλασσί, στέρεο σαν περπατησιά ή αέρινο όπως το σχήμα των χεριών που επιθυμούν να κλείσουν σ’ ένα χάδι βαθύ, ως μέσα στις ρίζες;
Ματαιοπονείτε. Ποτέ σας δε θα βρείτε μιαν απάντηση. Όποιος προσπάθησε να εξηγήσει τον έρωτα δεν υπήρξε ποτέ του ερωτευμένος. Μόνο μια εκκωφαντική σιωπή ταιριάζει στην απόλυτη φύση ενός τέτοιου δώρου. Μια σιωπή σπαρμένη με τ’ ανείπωτα του σύμπαντος που ανθίζουν μόνο μια στιγμή: όσο κρατάει ένα σμίξιμο ιδρωμένο...

...Ερωτεύομαι θα πει Πηγαίνω. Προχωρώ. Διασχίζω και Διασχίζομαι. Και Ξεμακραίνω. Για ν’ αγγίξω κάποτε τον πάμφωτο προορισμό που αξιώθηκα.
Θα πει Φτάνω. Ξυπόλητη, λουσμένη στον ιδρώτα, κατάκοπη, γδαρμένη, δίχως νύχια, δίχως δόντια, με βλέφαρα καμένα, πρησμένα γόνατα, με χέρια τρυπημένα και τη φωνή τριμμένη πάνω στις συλλαβές τού σ’ αγαπώ – έστω κι έτσι, μόνο έτσι Φτάνω.
Γιατί ο έρωτας, Κύριε, άλλο δεν είναι από μια δυνατότητα.
Ένα Μπορώ.
Να γνωρίζω και να αγνοώ μαζί...

11 σχόλια:

ruth_less είπε...

Πολύ επίκαιρο - για μένα.
Ευχαριστώ Λάκη.

Meropi είπε...

Καλό απόγευμα Λάκη μου.
Πολύ ωραία η ανάλυση περί έρωτα. Αχ έρωτα!!!

Ανώνυμος είπε...

'Όποιος προσπάθησε να εξηγήσει τον έρωτα δεν υπήρξε ποτέ του ερωτευμένος.'

Κι όποιος δεν προσπάθησε καν..; Τότε τι;

:)

Unknown είπε...

όλα έρωτας είναι...

...όλα...

:)

φιλιά βρόχινα...

anepidoti είπε...

Εξαιρετικό βιβλίο, θα το ψάξω κι εγώ.Πάντα όμορφα "αναρτάστε" κ. Λάκη μας.
καλό βράδυ.

ΝΑΪΑΔΑ είπε...

γνωριζω και αγνοω μαζι...
δεν μπορω να το εξηγησω και σιωπω...
σιωπω...
νεραιδενια φιλια λακη μου!

Madame de la Luna είπε...

Αχ... είναι υπέροχο κείμενο. Το ίδιο απόσπασμα έχω κάνει κι εγώ ανάρτηση, αλλά και η παράσταση ήταν καταπληκτική. Καλησπέρα.

jacki είπε...

Γιατί ο έρωτας άλλο δεν είναι από μια δυνατότητα.
Ένα Μπορώ.
Να γνωρίζω και να αγνοώ μαζί...
Αυτό είναι ο έρωτας.
Καλημέρα.

Φαίδρα Φις είπε...

πανέμορφο Λάκη,
πανέμορφο και αληθινό τόσο
που τρομάζει αλλά και ανακουφίζει

να είσαι καλά
πολύ το χάρηκα
καλημέρα και φιλιά

lakis είπε...

Ruth_less: η χαρά είναι όλη δική μου.

Μερόπη: Μεγάλο το Αχ του έρωτα

Λεμεσία: Ιδού η απορία:)

Νεράιδα της βροχής: Όλα είναι έρωτας, ακόμη και τα ανείπωτα. Ή, μάλλον, ειδικά αυτά.

Ναϊάδα: Μέρα καλή να'χεις και μακάρι ν' απολαύσεις τις σιωπές της.

Μαντάμ ντε λα Λούνα: Δυστυχώς δεν έχω δει την παράσταση, αλλά και το κείμενο είναι αρκετό:)

Ανεπίδοτη: Αν δε μου έκαναν δώρο το βιβλιαράκι δε θα το ανακάλυπτα ποτέ. Να που είμαι τυχερός.

Τζάκι: Αυτό είναι ο έρωτας και άλλα πολλά.

Φαίδρα Φις: Τρομάζει κι ανακουφίζει. Δίκιο έχεις. Έτσι είναι οι αλήθειες.

κοκκινη κισσα είπε...

συγκρατώ
"διασχίζω και διασχίζομαι"...
θα συμπλήρωνα γίνομαι περατός ,πορώδης ,αναπνέω,..
πράγματι ο Ερωτας δέν είναι αλλο από μία δυνατότητα και αλλοίμονο σε όποιον τήν χάσει!!

καλό βράδυ