Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2009

Μόνος Δημιουργείς

Πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός, σκεφτόμουνα χθες το βράδυ, κι αυτό σκέφτομαι ακόμη. Πόσο γρήγορα περνά, πόσο όλα τ’ αλλάζει αφήνοντάς τα όμως τα ίδια. Όταν ήρθα εδώ είχα μπροστά μου τρεις μήνες, τώρα έχω τρεις βδομάδες. Από τότε: Α) Ξέσπασε μία ακόμη «επανάσταση» στην Μπανγκόκ και ανατράπηκε μία ακόμη κυβέρνηση. Β) Έγινε μία δολοφονία στην Αθήνα και «κάηκε» η πόλη. Γ) Άλλαξε ο χρόνος (στα χαρτιά) Δ) Έγινε μία ακόμη σφαγή στην Παλαιστίνη, και Ε) Ορκίστηκε ο νέος πλανητάρχης. Και τι άλλαξε; Για μας τους γκρινιάρηδες προνομιούχους, τους τυχερούς μέσα στη γενική κακοτυχία, τίποτα. «Η γη γυρίζει και μας συγυρίζει,» λέει μια απ’ τις ηρωίδες στην «Ερωτοδίνη» μου. Ε, λοιπόν, αυτό ακριβώς κάνει. Μας φωνάζει ξανά και ξανά ότι το μόνο βέβαιο πράγμα στη ζωή είναι η αβεβαιότητα και γελά τρανταχτά όταν μας ακούει να κάνουμε σχέδια. «Ζήστε το τώρα,» μοιάζει να μας φωνάζει, αλλά μάταια, αφού εμείς ξεχάσαμε πια για τα καλά πώς ν’ ακούμε.
Όσο για μένα, προσωπικά, είναι η πρώτη φορά που ζω για να γράφω, κι αυτό με γεμίζει, κι αυτό με αδειάζει. Κι είναι η πρώτη φορά που δεν χάρηκα όσο θα ήθελα την πόλη μου, την Τσιανγκ Μάι, μα αυτό δεν με ταράζει. Εξάλλου την ξέρω από καιρό, την ένιωθα από πάντα, καθώς την περπάτησα σε χαρές και σε λύπες, με ήλιο και βροχή. Όταν φύγω θα μου λείψει, αυτό είναι σίγουρο αλλά, σαν να είναι πρόωρος αυτός ο απολογισμός. Άλλα ξεκίνησα να πω και τελικά άλλα είπα. Να, σαν τη ζωή είναι κι ετούτο το γραπτό, ακολουθεί τους δικούς του δρόμους, και στο τέλος-τέλος ίσως να μην έχει και λόγο ύπαρξης. Ένα πράγμα ήθελα μονάχα να γράψω, αυτό που αντιλήφθηκα τον τελευταίο ενάμισι χρόνο: Μόνος δημιουργείς! Όλα τ’ άλλα είναι τερτίπια των καιρών και της τύχης.

Η εικόνα κλεμμένη από εδώ

13 σχόλια:

anepidoti είπε...

Λάκη μου.......
γλυκόπικρος με τις διαπιστώσεις σου,
και να σου πω, κάπου εκεί γύρω είμαι κι εγώ!
σε φιλώ και καλό γυρισμό!

Margo είπε...

Πράγματι, σαν τη ζωή είναι ετούτο το γραπτό, γι΄αυτό και είναι τόσο όμορφο και έχει λόγο ύπαρξης. Όταν η ψυχή ανοίγει είναι καλά να βρίσκει παραλήπτες. Ακόμη, καλώς ή κακώς μόνος δημιουργείς, έχεις δίκιο! Με το καλό να ολοκληρώσεις την "Ερωτοδίνη" σου. Καλό σου απόγευμα.

Μαρια Νικολαου είπε...

Τιποτα δεν αλλαξε και τιποτα δεν θα αλλαξει

ΞΕΝΗ είπε...

Ti melagxolikes skepseis einai aftes.Ola tha pane kala.Etsi den einai agapite Laki;Mporei na min boroume na allaksoume ta panta kai na min exoume tin dinami tou Obama alla sigoura ena mirko litharaki tha valoume kai emeis...
Tin kalispera mou

AERIKO είπε...

Πέταξαν όλα τα πουλιά μέσα από τα κλαριά μου οι άδειες φωλιές ξεραίνονται καθώς το δάκρυ
άκρη άκρη εκεί στο μάγουλο
έφυγε κι ο ζωγράφος τούτου εδώ του πίνακα που κατοικώ
έτσι καθώς μια μεταμέλεια
Τι ζωγραφίζει τι να ζωγραφίζει.Ίσως τη νεότητα
Και τις ευτυχισμένες χώρες τους ανθρώπους που Φοβάμαι τόσο οι μέρες τους στις μέρες μου μη μοιάσουνε μια μέρα
Τι ζωγραφίζει εκείνος που στα πράγματα τα χρώματά τους τα καινούργια δίνει..
λέει ο Αραγκον.Ναι μόνος δημιουργείς μα όλα έχουν λόγο ύπαρξης κι οι λέξεις πάντα μένουν.Αχ αυτος ο καπετάνιος σου..
χαράχτηκε ανεξίτηλα στην ψυχή μου.Όμορφο βράδυ εύχομαι.:)

Νατάσα Ζ. είπε...

Καλησπέρα.
Πιό ἀλήθεια κι ἀπό τήν ἀλήθεια: "μόνος δημιουργείς". Κι ο χρόνος δέν φτάνει...

phlou...flis είπε...

H Μπανγκογκ δεν πρόκειται να φύγει. και άμα βαρεθείς την πολυκοσμία, ξαναφεύγεις για κει. Αφού σε εμπνέει

ΝΑΪΑΔΑ είπε...

solus creas θα πει μονος δημιουργεις...
και ειναι πολυ αληθινο...

μου αρεσει το γραπτο σου που ακολουθει την ζωη λακη μου...
ειναι αληθινο...

νεραιδενια φιλακια!!!

jacki είπε...

Εγώ θα σχολιάσω κάτι άλλο; ΈΡΧΕΣΑΙ??
Θα φύγεις από την πόλη σου? Θα είσαι και πάλι κοντά μας;
Καλημέρα.

ναδα.- είπε...

Άστα απουσιολόγε ...

Δεν αλλάζει ο κόσμος .

Εμείς αλλάζουμε...

Και καμία φορά νιώθω πως παραμορφωνόμαστε .

Ως το τελικό στραπατσάρισμα .

Που είτε θα καταλήξεις ένας γέρος κοιλαράς μπροστά από τα οράματα των αναμνήσεων σου.

Είτε ένας αδυνατισμένος αλκοολικός γέρος που στο ποτήρι σου θα έχεις τα λιβάδια των σκιών σου .
Για να μπορούν.

–γιατί αυτό είναι το θέμα- .

να μπορούν οι βιομηχανίες να βγάζουν παντελόνια, για όλα τα νούμερα .

nina είπε...

Όλα υπάρχουν για κάποιο λόγο

Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι η δημιουργία είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση.

Καλημέρα

lakis είπε...

Γλυκόπικρη η ζωή, γλυκόπικρες κι οι διαπιστώσεις μου και χαίρομαι που τις μοιράζομαι μαζί σας. Σύντομα θ' αρχίσω να επιστρέφω στην "πραγματική ζωή" και δεν μπορώ να πω στ' αλήθεια αν αυτό είναι καλό.
Φλού...Φλης: Δεν είμαι στην Μπανγκόκ, αλλά στην Τσιανγκ Μάι. Την Μπανγκόκ την αντιπαθώ σχεδόν όσο και την Αθήνα:)

Ένδειξη ζωής είπε...

Από χθες έρχομαι και ξανάρχομαι και διαβάζω και ξαναδιαβάζω τις σκέψεις σου. Έκανα κι εγώ τον απολογισμό μου Λάκη μου....και καταλήγω εκεί που τόσο΄εύγλωτα και κατανοητά είπες κι εσύ: Μόνος δημιουργείς!!!!!!